DOLAR

35,2068$% 0.3

EURO

36,7672% 0.92

STERLİN

44,3202£% 0.7

GRAM ALTIN

2.968,33%1,32

ÇEYREK ALTIN

4.853,00%0,96

Malatya AÇIK
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

ARAÇ GARANTİSİ ADI ALTINDA TÜRKİYE ADETA YOK EDİLİYOR!

Garantili araç ve Geçiş garantili köprü ve otoyollar için 3 yılda ödenecek tutar tam yamına 328 milyar lira!

Araç garantisi, geçiş garantisi adı altında ülke ve gelirler bir avuç haramzadeye peşkeş çekiliyor. Ülke ihale, yol ve köprü adı altında adeta yok ediliyor!

Geçiş garantisi adı altında beşli çeteye üç yıl içerisinde tam 328 milyat tl ödeme, pardon haraç verildi!

Bu miktar bir bedele yapılan yol, köprü ve tünellerin onlarca kat büyüklerinin yapılması içten bile değilken ödenecek bu denli dudak uçuklatan paraların bir de 25 ila 49 yıl daha devam edeceğini var sayacak olursa bu durum ülkenin tamamen yok olması demektir!

Yap-İşlet-Devret modeli değil yap işlet ve koca bir yarım asır yağmala modeliyle inşa ettirilen köprü ve otoyollar için 2025, 2026 ve 2027 yıllarında ödenmesi öngörülen garanti tutarı 328,7 milyar TL oldu.

Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) ve Yap-İşlet-Devret (YİD) modelleri, Türkiye’de son yıllarda birçok alanda kullanılan, ancak kamu bütçesi üzerindeki yüküyle sık sık tartışılan bir uygulama haline geldi. Özellikle karayolları, köprüler ve tüneller gibi altyapı projelerinde sıkça tercih edilen bu modelde, özel sektör projeleri tasarlıyor, inşa ediyor ve belirli bir süre işletiyor. Ancak, proje trafiğinin beklenen seviyeye ulaşmaması durumunda, devlet garanti vererek gelir kaybını karşılıyor.

ÜLKE BU YAĞMAYI KALDIRAMAZ!

Birgün’ün haberine göre; son yıllarda, özellikle havaalanlarına verilen yolcu garantileri ve karayollarına verilen araç geçiş garantileri, kamu bütçesini ciddi şekilde zorladı. Özellikle Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), bu projeler için yapılan garanti ödemeleri nedeniyle büyük bir mali yük altında kaldı.

3 YIL 328 MİLYAR LİRA PEKİ YA 25 VE 47 YIL!?

2023 yılında KGM bütçesinden 56 milyar TL’yi aşan garanti ödemeleri yapıldı. Bu rakamın önümüzdeki yıllarda daha da artması bekleniyor. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın Orta Vadeli Planı’na göre, 2025-2027 yılları arasında KGM bütçesinden yapılacak garanti ödemelerinin toplam tutarı 328 milyar TL’yi aşacak.

Müteahhitlere ödenecek garanti tutarının yapıldığı kalem için ayrılması planlanan ödenek, yıllara göre şöyle sıralandı:

• 2025: 94 milyar 963 milyon 149 bin TL

• 2026: 114 milyar 369 milyon 603 bin TL

• 2027: 119 milyar 158 milyon 6 bin TL

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

VELİ AĞBABA’NIN OLDUĞU HER YERDE PİSLİK VARDIR!

HIZLI YORUM YAP