36,2507$% 0.06
38,0348€% 0.03
45,7987£% 0.42
3.377,79%0,52
5.629,00%0,19
İşte o pis ve kirli işlerden olup büyük hizmet! Büyük yatırım, yaparsa Ak parti yapar sloganları ile milleti aldatan, kandıran, istismar edip altını oyan partinin bir başka kirli ve necis işi daha!
Toplumun adın kesimince “kara delik” olarak eleştirilen Osmangazi Köprüsü, ekonomik yüküyle ve daha doğru ifadesiyle peşkeş ve soygun düzeneğiyle tartışma konusu olmaya devam ediyor. Yapım maliyeti sadece ama sadece 1,5 milyar dolar olan Osmangazi Köprüsü’nün Hazine’den yapılan garanti ödemeleriyle toplam maliyetin 2036’ya kadar 15 milyar doları aşması ve hatta geçmesi bekleniyor. Araç başı geçiş ücreti 2025 itibarıyla KDV dahil 55 dolara çıkarken, sürücüler 795 lira ödüyor, fark ise Hazine’den karşılanıyor.
TÜRKİYE!NİN ALTI OYULUYOR!
İstanbul-İzmir Otoyolu’nun en kritik noktası olan köprü, Dilovası ile Altınova arasında inşa edildi ve 2036’ya kadar Otoyol Yatırım A.Ş. tarafından işletilecek. Ancak uzmanlara göre, köprünün işletme süresi boyunca milletin cebinden çıkacak toplam tutar 15 milyar doları aşacak.
YAPIM MALİYETİ NİREEE GARANTİ ÖDEMELER SONRASI MİLLETTEN ÇALINACAK MİKTAR NİREEE!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Osmangazi Köprüsü’nün yapım maliyetini 1 milyar 480 milyon dolar olarak açıklamıştı. Ancak garanti edilen araç geçiş ücretleri ve Hazine’den yapılan ödemelerle, toplam ödemenin bu tutarın çok üzerinde olduğu belirtiliyor. Sözleşmeler kapsamında, garanti edilen araç geçiş sayısına ulaşılsa dahi Hazine, geçiş ücretinin yüzde 72’sini şirkete ödüyor. Garantinin tutturulamaması durumunda ise bu oran yüzde 100’e çıkıyor.
Köprü için imzalanan sözleşmede araç başı geçiş ücreti 35 dolar artı KDV olarak belirlenmişti. Ancak bu tutar, ABD enflasyon oranına bağlı olarak her yıl artıyor. 2025 yılı itibarıyla araç başı geçiş ücreti KDV dahil 55 dolara ulaştı. Sürücüler köprüden geçiş için 795 lira öderken, aradaki fark Hazine tarafından karşılanıyor.
Nefes gazetesinin haberine göre; Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay şirketlerinin kurduğu konsorsiyum tarafından işletilen köprü, 11 yıl daha aynı şirketin kontrolünde olacak. Uzmanlar, bu süre içinde köprüden elde edilecek gelirin toplamda 15 milyar doları geçeceğini ve Hazine’nin kamu kaynaklarını büyük ölçüde zorladığını ifade ediyor
BİR KÜLT ÇÖPLÜĞÜ TÜRKİYE
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.